عکس | لرستان؛ رویشگاه گیاهان دارویی
کد خبر: 3896520
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

عکس | لرستان؛ رویشگاه گیاهان دارویی

لرستان با داشتن آب و هوای مناسب یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی و خوراکی در کشور است و از مجموع هزار و ۸۵۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده در ایران ۳۰۰ گونه در لرستان وجود دارد.

عکس | لرستان؛ رویشگاه گیاهان داروییبه گزارش ایکنا از لرستان، این استان با داشتن آب و هوای مناسب یکی‌ از مهم‌ترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی و خوراکی در کشور است. از مجموع یک‌هزار و 850 گونه گیاه دارویی شناخته شده در ایران 300 گونه در لرستان وجود دارد که با توجه به اقلیم متفاوت و داشتن بیش از 300 روز آفتابی در استان، این گونه‌ها کم‌نظیر و با کیفیت عالی هستند، این در حالی‌است که سالانه هشت هزار و 721 تن از 300 گونه گیاه دارویی در یک‌هزار و 68 هکتار از اراضی استان تولید می‌شود.

از جمله گیاهان دارویی و خوراکی که در ایام بهار در لرستان در دل طبیعت رشد می‌کند می‌توان از پاقزان، زرشک، شنگ، کنگر، ریواس، بن سرخ، اِنَشک و قارچ نام برد که این روزها در بازار خرم‌آباد به فراوانی یافت می‌شود.

گیاهان دارویی از دیرباز مورد توجه انسان قرار گرفته و این گیاهان قرن‌های متمادی تنها وسیله درمان بیماری‌های انسان‌ها بوده و از حداقل ضرر و زیان برخوردار است. امروزه مزایای فراوان گیاهان دارویی و ضرر و زیان محدود آن نسبت به دارو‌های شیمیایی موجب توجه و مصرف بیشتر این گیاهان در جوامع مختلف شده است که ضرورت دارد گیاهان دارویی به‌عنوان یک منبع خدادادی مورد توجه قرار گیرد و علاوه‌بر توجه ویژه باید برای حفظ و گسترش آن نیز اهتمام ورزید.

با توجه به این‌که گیاهان دارویی می‌توانند نقش بسیار مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کشور و رونق تولید داشته باشند و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی باشند می‌طلبد در راستای تحقق شعار «جهش تولید» توجه به تولید گیاهان دارویی نیز مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha